Saturday, February 21, 2009

Blubb

Stort stort stort dilemma!
Läste en ledare i kururen för inte så länge sedan, den handlade om pälsar!
Jag peronligen har länge tänkt att köpa päls, men det enda problemet är att jag inte kan hitta nån affär i Luleå trakten som säljer.
Serriöst, visst förstår jag att man kan vara rädd att öppna en sådan affär, tänk på hur många djurrätts aktivister som årligen sabboterar och håller på. Jag personligen skulle inte öppna en butik för pälsar.
Men jag vill ändå ha en päls! Trotts risken att bli lynchad på skolan, de flesta verkar ha fått för sig att det är på något sätt ovänligt mot djuren. Men ett; djuren är inte lika värda som människorna och om jag fryser så gör jag gärna nått åt det, och två; djur dödas för köttet, så varför inte för pälsen?
Om ni inte är vegetarianer kan ni nog inte säga nått heller. Right? Oo

Nåja, till min fråga! Var kan jag köpa päls? :)

No comments: