Wednesday, November 19, 2008

I read and therefore I exist


Jaa, nu blir det mycket på en dag, men känner mig inspirerad. :D
Har just läst ut Paris Hiltons bok: "Confessions of an Heiress: A Tongue-In-Chic Peek Behind the Pose".
-->
Älskar den, håller verkligen inte med om att hon är en bitch å allt vad alla säger.
Visst, hon har fått allt serverat på silver - eller till och med platinum - fat, men jag tycker ändå att hon verkar okej.
Menar, varför skulle en person som fått allt serverat för att hon heter Hilton i efternamn vara en sämre eller änns bitchigare person än jag eller till och med DU?

Som många vet är jag väldigt blyg, men efter att ha läst den här boken har jag fått lite idéer om hur man kommer över sånnt, som om jag går in i ett rum och känner mig osäker så utstrålar jag också osäkerhet! Men om jag går in och känner mig som denn snyggaste, smartaste och mest intressanta kommer jag också utstråla auktoritet.
Jag tycker det låter helt logiskt iaf. För allt alla vet om mig är vad jag säger att jag är, right?

Boken handlar helt enkelt om att om man har ett mål så är det vägen dit som får en att utvecklas och att inget mål är orealistiskt bara man tror på det själv.

Egentligen tror jag inte att hon är så dumm och snobbig som, hon utger sig som. Det är ungefär samma som Blondinbella som hon sa i en intervju: att det bara är en image för att fånga läsare.
Ja, jag gillar Bella åxå!

Nu vad det i alla fall utrett, så det är iaf en bok jag rekomenderar :D

1 comment:

Pirat said...

Kära syster, jag är redo att tänka om. :) Väldigt intelligent och inspirerande inlägg och jag tror att du har rätt, känslor påverkar en mycket. Men jag tror också att de syns mindre än man tror.