Thursday, August 30, 2007

House MD & the L Word - inkl. fråga!

SPOILERVARNING!!
(kanske...) Hej, glada nyheter! ^^ Och dåliga... Men först de glada!
House börjar om den 25/9, sesong 4! Jag vet inte den officiella dagen som sesong 3 börjar i sverige, men jag har inget intresse av sesong 3, den har jag redan sett på nätet, så nu börjar 4:e i slutet av september... Och det e så jävla spännande, men jag kan inte säga vad som händer i sista avsnittet som gör första i 4:e sesongen såå spännande, men det e otroligt! Jag kan inte säga något i fall att någon som iblend läser här ser på House, men om ni inte gör det och känner att det e het ok att se vad som händer eller nått sånnt så finns hemsidan att hitta här:
http://www.fox.com/house/index.htm

Oki, till de dåliga nyheterna... Vet någon om det kommer en 5:e sesong av L Word? Desperat!!!

Jag har sett alla fram till sista i 4:e, alltså alla, och det kan bara inte sluta som det gjorde!! Herre gu' liksom, ska inte avslöja något här heller, men HERRE GU!! Jag tror att jag fullkommligt
kommer dö om det inte kommer någon ny sesong! Hemsida, officiell: http://www.sho.com/site/lword/home.do
På hemsidan kan man hitta allt från shopping av L Word produkter till bakgrundsbilder och musik, jätte bra sida (bättre än House sidan... XP)...
Jag har tre favorit karaktärer listade efter hur bra dom e...
  1. Jenny Schecter är författare och inte alltid bäst omtyckt av de andra (tänker på situation i 4:an), hon bor tillsammans med Shane, Max och -ett litet tag- Carmen. Hennes mamma är omgift med en ny man och jag vet inte riktigt vad som hade hännt med hennes pappa, men ingen av föräldrakaraktärerna gillar i alla fall att hon är lesbisk. Hon råkar ut för ett psykbryt, väldigt gripande för mig efter som att hon är min favvo karaktär. Vad som gör henne till en av mina favvokaraktärer: Först och främst är hon verkligen konstnärligheten själv, när man ser Jenny är det som att se in i den "typiska" författar-personen, en som sitter i timmar och skriver, hängiven åt sitt arbete. Sen är Mia Krishner (skådespelerskan) väldigt sexig och jag kan inte tänka mig att någon annan skulle kunna vara Jenny. Dock har jag hört -rykten vad jag vet- att Mia kommer bli sparkad från rollen som Jenny för att hon är så jobbig att arbeta med och nu när showen har så många stjärnor så känner de att de kan förlora en, alltså kanske Jenny dör om det kommer en sesong 5... Skådespelare: Mia Krishner.
  2. Shane McCutcheon är frisör och ehlt klart har coolast stil, i börjag var hon världens player, men det är hon verkligen inte efter Carmen (allt jag säger XP). Hennes mamma är död -eller på nått psyk eller nått-, hennes pappa är omgift och hon har en halvbror som heter Shay. Om någon påstår att henes pappa änns är snygg så får ni mitt eviga hatiska moln hängades över er som slår ner blixtar när man tänker saker jag inte kan hålla med om, föralltid!! Moahaha!! *elakt skratt* En till sak, jag vill och hoppas att Shane och Jenny blir ett par! :) Vad som gör henne till en av mina favvokaraktärer: Först så har hon en så cool stil och det är VÄLDIGT bra!! ^_______^ Men när man har sett alla sesonger (hittills) så upptäcker man att hon faktiskt inte e kännslokall, hon e helt ok. Det är ju lätt att göra en karaktär som hennes stel och kall, men hon e helt fantastisk och självuppoffrande när hon tar hand om sin lillebror (åter igen nämns varför man ska se upp för att gilla hennes pappa, se serien och få veta mer). Alltså, det e bara svårt att beskriva varför Shane är nummer två, men hon bara är det. Skådespelare: Katherine Moennig.
  3. Helena Peabody är nummer tre i min topplista för hon är så otroligt rolig, det är alltid åt henne man skrattar! Hon kom in i serien i 2:a sesongen när Tina (den subban *ilskna tankar*) och Bette hade problem, hon blev tillsammans med Tina och var då sist på min lista, men när de gjorde slut och Tina och Bette skulle försöka igen blev hon kompis med Alice och helt fachinerad av "nätverket" (ids ej förklara). I 3:e sesongen så rymmer hennes mamma iväg med en kvinlig präst som hon träffat när hon var yngre och innan de försvinner så slutar hon med sitt bidrag till Helena, Helena som aldrig tidigare jobbat måste nu klara sig utan sin mammas förmögenhet. Hon har också två barn med sitt ex i New York, som jag tror -om jag inte minns fel- att de adopterade. Helena flyttar in med Alice när hon måste sälja sitt hus. Vad som gör henne till en av mina favvokaraktärer: Hon är så dålig på alla yrken och allt går bara fel för henne, men med hennes brittiska accent och hennes otur gör det henne till den roligaste karaktäreni hela serien. Skådespelare: Rachel Shelley.

favvo paret, kommer nog aldrig att inträffa...

Jaa, det var lite om vad jag ser på på teve (datorn...), men till själva frågan då: Vet någon när 5:e sesongen av the L Word kommer sändas!?

No comments: