Saturday, September 01, 2007

Liverpool - Derby County, @ Anfield 1.9.12

Det var en helt fantastisk match, hemma på Anfiel mötte vi Derby County och vann med 6-0!
Visst, Derby är bland de fem sista i Premier League, men dom spelade bra och vi var bätre!!
I 26:e minuten så gjorde Alonso mål, hela O'Learys skrek, 26:e minuten på frispark från 45 yard (ca 41 meter)! Det var fantastiskt!
Och sen i 45:e minuten vad det helt otroligt! Babel gjorde mål på inlägg av Mascherano och han kunde ha gjort 2 till om Kuyt hade släppt förbi 2 passningar. Men det fina målet han gjorde fick hela O'Learys att gunga av skrik och applåder igen.
I halvlek gick Lydd till kulturenshus där hon skulle möta Jocke för att sen gå tillsammans till bion och hon lämnade mig till mitt öde bland alla vuxna. Där var pappa (såklart, som att han skulle lämna oss själva där), Peter (från Blend), Peters dotter som heter Emma (jätte gullig), och sen två killar till och en tjej (som var en av de två killarnas flickvän). Alltså var jag å Lydd de ända i samma ålder och jag blev helt utelämnad till mitt öde när hon gick.
Det blev dock bättre när vi kom elva minuter in i andra halvlek gjorde Torres helt enkelt vad alla förväntade sig av honom, mål! Han är vårat nyförvärv och våran förvänntade stor striker från typ Real Madrid, efter vad jag vet, och alla hade förväntat sig det som hände i 56:e minuten, jag är helt nöjd med resulataet av den önskan.
I 61:a minutan blev Pennant som var matchens bästa spelare utbytt mot Behnayoun som inte e så dålig själv. Det var nog inte för att Rafa var missnöjd eller något sånnt, för Rafa byter alltid efter 60:e minuten aldrig före det om en spelare inte blir skadad vill säga. Pennant byttes helt enkelt ut för att han var trött, vilket man kan förstå efter att ha sett hans prestation på planen, och Behnayoun var ett par pigga ben som kan ta den placering som Pennant hade. Jag tycker dock att Behnayoun inte hde tid att riktigt komma in i matchen... Men men...
I 69:e minuten gjorde Alonso 3-0, helt fantastiskt och jag ska inte dra ut något längre på det utan så var det helt enkeltr bara!
Sen, i 73:e minuten, byttes Babel ut och Voronin in, tre minuter senare var det mål! Han snubblade iof in målet enligt mig. Han sköt den några meter framför målet och snubblade på två backar som låg framför, målvakten å sin sida tror jag hade sprungit ur målet för att rädda, men missat... jag minns inte så tydligt sånna detaljer.
I 77:e minuten blev Mascherano utbytt mot Sissoko, vår helt fantastiska defensiva mittfältare som ingen tar sig förbi! En minut senare var det mål igen! Men det var inte Sissoko, som förövrigt bara gjort ett mål i Liverpol som gjorde det och det beror helt enkelt på att det inte är hans uppgift, men i matchen före den här gjorde han tydligen sin första... Anyway, den som gjorde målet var Torres... IGEN!!
När klippen kommer ut på nätet ska jag lägga ut dom och så, men dom e inte ute ännu.
Vi vann och man kan inte riktigt säga att Derby var precis dåliga... Dom gjorde bara sitt bästa och så var det med det, vi var bättre och att gå ut på planen med 2-0 i ryggen gör det ledande laget självsäkra och det förlorande laget nedslagna och de nedslagna gör ofta misstag.
Som många passade på att påpeka vid vårat bord så var Derby Countys backar som rundningskoner i straffområdet och vi kunde ha hunnit göra 7-0 och kanske till och med 8-0 om vi hade lagt den sidan till...

Liverpool:
Reina, Finnan, Hyypia, Agger, Arbeloa, Pennant (Benayoun 61), Mascherano (Sissoko 77), Alonso, Babel (Voronin 73), Torres, Kuyt.
Subs Not Used: Itandje, Riise.

Derby:
Bywater, Griffin (Moore 80), Malcolm (Teale 59), Davis, Camara (McEveley 63), Todd, Fagan, Oakley, Mears, Pearson, Howard.
Subs Not Used: Price, Earnshaw.

YOU'LL NEVER WALK ALONE!
P.S. Vi leder just nu och har +9 i målskillnad!

No comments: