Thursday, June 14, 2007

Ferie jobb

Hi, it was a long time since last time but I have had so mutch to do the last time in school. Anyway, the school is no more and I have started a new work. I have also decided that I arer gonna write in swedish for a while now, or maybe just some posts, but just so that you don't get all schocked when I start now:

Hej!

Skönt att äntligen skriva på sitt eget språk.
Jag har börjat sommarjobba för komunen, röjer sly och rensar rabbater. Så om någon kör förbi på bergnäset i luleå och tycker att det ä jätte fint i vägkanten så har jag varit där. Om det inte är fint så är det inte jag. :P
Jag ska jobba i tre veckor och jag började i måndags så det har bara gått fyra dagar, men redan efter andra dagen så sa Lydia (min lillasyster) att jag såg helt utsliten ut!
Det är verkligen ett tungt jobb och jag jobbar sex timmar varje dag, fem dagar i veckan.
Känner mig inte jätte välkommen i gruppen, första dagen hittade alla tjejer varandra och började prata och sånt, andra dagen hittade alla killar varandra och kvar blev jag.
Men det är inte så jätte hämskt, jag var lite med tjejerna idag och när jag inte är med någon så får jag ju tid att fantisera och filosofera, om man säger så, jag är inte jätte deprimerad.
Vi i gruppen är jag (alltså Veronica), Marie, Julia, Elin, Erika, Martin, Eric, Oscar, Dennis, Didrik och Joachim och jag ska försöka mej på att beskriva de grupper som finns:
Tjejerna) Fjompiga och inte alls som sånna tjejer jag är van vid. Antar att jag kan varra med deom och att dom är riktiga personer på insian, men det måste man känna dom för att se och det gör inte jag.
Killarna) Jobbiga, pratar hela tiden om film och dataspel, och då menar jag inte sånna spel som "Quake" utan typ som "Super Mario".
Nu ska jag se på en serie som jag ser via internett, skriver mer om den sen.
Ha det bra!

And by the way pleas complain or just tell me what you think of me switching language, ok?
Baai!

No comments: