Monday, June 25, 2007

"a story on today tonight about emo kids", diss

Ok, jag skrev inte så mycket förra gången för att mitt tanigent bord inte fungerade men nu ska jag verkligen protestera!!
(Jag tar allt i den ordning det kommer i videoklippet så att det inte ska bli några missförstånd och så att det ska bli lättare att hänga med.)
  • Först av allt så visar dom en bild av någon som har cuttat in "love" eller nått liknande, då tänker jag säja att det är faktiskt inte så många emos som faktiskt cuttar idag (och för alla som inte förstår vad ordet betyder, cutta = skära sig), jag läste någon stans att det vara var 1 av 30 som gjorde det eller mindre.
  • Psykologen, Evilyn nånting, sa sen att hon tyckte att emo var mycke om svart och "doom" (vet inte riktigt om vi har en svensk fras för det...). Ok, det är jävligt många som har svart, men låt mig se. Hmm... Det är ganska många som använder svart, eller har jag fel? Om vi ska gå inom "kategorier" så har rockare svart, dom är inte självmordsbenägna, punk använder svart, pop till och med. JAg menar, har till exempel Britney Spears eller Gwen Stefani aldrig svart, nej självklart inte då kan dom ju klacificeras som emo, herre gud vad det skulle förstöra detas image (som om alla bråk, droger och övriga skandaler inte redan gjort det)!
  • Sen säjer de att föräldrar bör söka profisionell hjälp om deras barn verkar emo. Då undrar jag, har hon inget bättre för sig än att uppmana till ett stängt samhälle utan kännslor, har hon inga andraRIKTIGA psykfall som hon kan ta hand om? Hur många är det inte idag som döms till psykiatrisk vård som egentligen borde sitta i fängelse (då menar jag i sverige, vet inte i USA)? Dom kan hon ju ta hand om! Men för guds skull, lämna friska människors hjärnor FRISKA!!
  • Hon fortsätter sin propaganda med att emo handlar om att livet inte är värt leva och då måste jag protestera igen. Är det någon där ute som har haft ett verkligen felfritt liv? Som aldrig har blivit lessen eller arg över något? Lyckost dig i så fall! Jag har just haft min första stora "heart break" och den kvällen funderade jag på att hoppa från ett tak, men sen tänkte jag att jag aldrig kommer få en ny chans om jag gör det, inte som den kropp jag är nu i alla fall, så nu sitter jag här och skriver och har INTE hoppat. min poäng, alla känner väll nån gång att livet inte är värt att leva och bara för att man är emo betyder det inte att man sitter och klurar på hur man ska försöka ta sitt liv den här gången, man sitter inte på olika forun och diskuterar vilket sätt som troligen är bästa sättet att cutta eller hur högt ett hus måste vara för att man säkert ska kunna dö. Det gör man alltså INTE, och om man gör det är man inte emo utan självmordsbenägen, eller en självmordsbenägen emo men det är en helt annan sak!
  • De föreslår att föräldrarna ska sitta bredvid sina barn, och främst tonåringar, när de är på internet! Ska vi tonåringar sitta och titta på när föräldrarna betalar räkningarna och vad de nu gör via datorn? Vill ni seriöst inte ha lite privatliv, bara för att vi är barn till "de vuxna"betyder inte det att vi inte har ett eget liv och det kan ni inte styra so mni säkert skulle vilja. Och visst ni gör det säkert bara för att ni inte vill att något ska hända oss, men det är ju av händelser som man får livserfarenhet! Vill ni verkligen inte ge oss en möjlighet till att öppna våra egna ögon och se världen ur ett perspektiv som passar oss själva? Ok, det är blev kanska lite off subject men jag hoppas att ni ser helhetsbilden, skippa dator kontrollerandet om ni vill vara vän med era barn (känns som att jag riktat mina komentarer till de vuxna nu :P).
  • Hon säjer att föräldrar ska utgå från hur om barnen är "happy or depressed" och "the cloths they're wearing" och, sist men inte minst, "Who they associatin with, if they are associating with happy or sad kids". Jag skulle vilja göra om det sista jag skrev, "happy or normal kids" borde det vara. Vill inte alla ha en kompis som de känner att de kan anförtro sig saker åt och som man kan lita på? AJg skulle i alla fall inte lita på någon som hela tiden gick omkring och log och bara skrattade och inte kunde vara alvarlig, det är alltså sånna kompisar som Evilyn Whatever vill att föräldrar ska uppmuntra till.
Nu tror jag att jag har klagat färdigt för ett tag, men om ni vill veta mer så följer här några länkar, ha det bra! :)
Emo Video GameLänkWhat the heck *is* emo, anyway?LänkFull BleedLänkThe Backseat KissLänkYour Scene SucksLänk

No comments: