Sunday, June 15, 2008

Nattens bokslukare

God morgon för vissa och god natt för andra!
Dock tror jag att det inte är så många som sitger upp nu som går och läger sig. Själv är jag en av dom som gick och lade sig tidigt, vaknade mitt i natten och somnade om under småtimmarna. Upp igen klockan sju och ska försöka hålla mig uppe hela dagen.
Det kan bli intresant att analysera senare.

Kan meddela att jag sov hos David i heljen... igen. Men det var mysigt, även om jag somnade, förlåt för det!
Hade varit på jobbet tidigare under dagen och grävt i mögliga sandlådor på dagis och på skolan.
Verkligen trevligt, mögel lukten var så påträngande när man grävt en liten bit att jag trodde att jag skulle storkna. Jag är ju mögel alergiker och så blir allt jobbigare när det är lite pollen kvar och så.
Kort sagt, förlåt David, jag skyller på naturen!
Vi spelade i alla fall lite spel, bland annat Age of Methology och, ja, gissa vem som förlorade?
Kan ju inte påstå att jag sen har någon chans mot David, men jag gillar i alla fall att försöka och är ju inte heller någon dålig förlorare (som vissa andra xp) så det går alltid bra i alla fall, det är roligt.
Avslutade hela vistelsen med en mysig morgon vid köksbordet och kännde att så skulle jag kunna tänka mig att ha varje morgon. Bara vi två som äter frukost och läser tidningen (vilket är viktigt för att vi går media (även om skolan temporärt är slut), att hålla sig uppdaterad helt enkelt) och småpratar.

Åkte sen till pappa och det var lite mysigt att få träffa alla syskon igen, var så länge sen jag träfade Ylva. hon har verkligen blivit stor!
Drack lite te i Lydias rum, pratade travian taktiker (travian HAR inga taktiker!!!!!) med Felicia och tittade på fotboll med pappa. Sverige - Spanien, slutade 1-2.
Det var riktigt mysigt, även om pappa pratade i telefon hela tiden. - -' (<- kännde att den var nödvändig t.o.m.!)

Började läsa en bok också, ABARAT av Clive Barker.
Även om jag bara har kommit 53 sidor så verkar den mycket lovande, känns helt enkelt bra att orka läsa en bok!
Nåja, den verkade i alla fall lovande för klockan fyra på natten då man inte kan sova.

Ser ni även vilken prestation jag har utstått idag?! Och förra inlägget? Oo
Jag har inte publicerat en enda bild på David (efter som jag tänkte att folk skulle tröttna) på jätte länge..
Men det är spännande vad kärlek gör med männsikor egentligen.
Själv blir jag helt fnittrig när jag hör honom på radion, hoppig och bara jävligt glad när vi pratar, lugn och känner mig (ursäkta klychan) hel när jag är med honom och över exhalterad när mobilen piper till. Vem vet, det kan ju vara ett sms från han.
Fast oftast är det inte det.

Är också ni kära? Hur är det för er?

1 comment:

Pirat said...

Jag är också kär. Det är en klyscha just för att folk känner så, det är nog så det är att hitta sin andra part, att man känner sig hel med människan och utan den så är det som att en viktig part av en inte är där. Klart att man känner sig hel när man får träffa den man tycker så förbannat mycket om!

Du förtjänar David, jag är glad att du har någon. Vet själv hur det är att vilja träffa någon hela tiden, att det som gör lite ont i bröstet av saknad och att ligga och lukta på någons kudde eller ha på svettbandet man fått av honom hela tiden. Saknar dig din jävel! <3