Friday, June 06, 2008

Sommarlovs tankar och tidiga mornar

Jaa, nu har jag haft två dagar sommarlov och inte en enda dag har jag haft lyxen att sova ut!
Som avslutning på det här läsåret var hela klassen på floras kulle och hade picknick. Självklart var jag där typ en timme innan alla andra och självklart ska mitt sommarlov börja med att jag bränner mig BIG TIME på ryggen.
Nåja, det var i alla fall mysigt med att bara sitta och prata och sola lite (trots missödet), hade ny klänning och allt så jag är nöjd.
Som avslutningsvis splade vi Twister och alla i klänning visade trosorna för typ hela parken, men det var kul i alla fall. Mitt lag vann! ^^

Efteråt gick jag och mötte David, Erika och Elin på Hemmakväll och chillade med dom, vilket också var mycket trevligt... Var bara att han hade sett "Fearless" (en fighting film) kvällen innan så jag har några nya blåmärken till min sammling och är typ FORTFARANDE mörbultad som fan!
Efter ett tag så åkte jag och David hem och tack vare alla alergier som kretsar så här i början på sommaren (pollen gör så att jag typ dör av allt!) var vi svintrötta och sov till kanske... sju?
Det var i alla fall skönt för jag hade inte sovit så mycket dagen innan, haft en episk kamp mot en mygga halva natten, och stigit upp väldigt tidigt (trotts min sovmorgon) för att göra matsäck till picknicken.
Vi vaknade och spelade ett mycket roligt spel som hette... Något jag inte minns nu i alla fall, men internet laggade så mycket att det typ inte gick att spela tillsammans och efter många om och men hittade vi istället ett annat spel som var, kort sagt, LOL!
Det hette typ Worms World Party, och trotts att jag inte fattade så mycket av vad alla vapen gjorde så var det hysteriskt kul, man var typ ett lag med maskar och skulle döda det andra laget, jag tror till och med att jag lyckades vinna en gång! xp
Episk-heten gjorde mig i alla fall så trött att jag somnade under filmen (inget ovanligt) som vi skulle se sedan. Jag fattade typ ingenting av vad den handlade om (måste ha halvsovit) så efter ett tag gav jag upp och somnade... Som vanligt.
Sen tror jag att jag vaknade när den var över (också det vanligt) men inte helt säkert för jag minns typ inget alls. ^^'
Så här ser man ut när man nördar travian ^^
...fast alla är nog inte så här snygga <3


Dagen därpå steg jag upp halv nio, lyckades väcka David när jag skulle smita ut och sen var det bara att springa till bussen.
Varav mitt ovanligt tidiga uppstigande kom ifrån var att min tandställning hade gått sönder och det fanns bara en tid innan augusti, 10.20.
Så halvspringa genom Persön med finkläder, pappa ringer och säger att han är på jobbet och inte har bilen så han kan inte skjussa mig till bergnäset, vilket leder till att jag, snål (pank!) som fan för tillfället, GÅR till tandläkaren. Ohederlig motion, men det var trevligt.
Lyssnade på P1 undertiden och det här programmet där man får ringa in och klaga på saker.
Det är alltid hysteriska tanter som klagar över höga skatter och utförsäljning av statliga saker, eller galna män som tycker ologiska saker, ett exempel från i torsdags var en man som ansåg att man inte kunde älska sitt land utan att vara rasist. XD
Det var i alla fall mycket nöjsammt och hos tandläkaren gick väl allt också bra, trots att det var en tandläkarstudent som tog hand om mig... Jag var bara tvungen att fråga om han var bra vilket lättade upp stämningen i alla fall.
Tog mig till pappa och satt lite på travian innan jag åkte hem.

Idag vaknade jag hos pappa klockan 5.54 och kom på att mamam skulle hämta mig sju, så jag sov i en timme till och när mamma väckte mig tio i sju slog jag på datorn igen, jag är nu största byn i alliansen! (Har nog varit det ett tag dock...)
Har alltså varit vaken sen sju idag och spelat travian non stop undet tiden! Oo
Jag borde nog söka hjälp....

No comments: